Kā pareizi noformēt izstādi?

Sevi parādīt un uz citiem paskatīties!

Lai arī izstāžu bums mūsu valstī jau lēnām noriet, dalība izstādēs ir saglabājusies kā ļoti efektīvs reklāmas veids, preču un pakalpojumu virzīšana. Dalība šaura profila izstādēs, dod daudz potenciālo klientu kontaktu, atšķirībā no plaša profila izstādēm, kuras ir vairāk imidža spodrināšanai. 

Vai ir nepieciešams piedalīties izstādē?

Pirms pieņemt lēmumu par dalību izstādē, ir jāatbild uz vairākiem jautājumiem.

Kas un kam organizē šo izstādi, un kas to apmeklēs?

Vai izstādes apmeklētāji ir mūsu potenciālie klienti?

Ja izstāde ir ikgadēja, ir lietderīgi painteresēties, kādas iedzīvotāju grupas parasti apmeklē šo izstādi un kāda iemesla vadīti. Lielu izstāžu organizatori veic gan dalībnieku, gan apmeklētāju aptaujas, un rezultātus izvieto mājaslapās vai var uzrādīt pēc pirmā pieprasījuma. Pievērsiet uzmanību izstādes programmai! Vai izstādes ietvaros tiek piedāvāts vadīt semināru? Un pats galvenais jautājums - ko mēs vēlamies sasniegt, kādi ir mūsu mērķi?

Mērķi nosaka līdzekļus un pieejas izstādes organizēšanai.

Ja uzstādītais mērķis ir saistīts ar tēla veidošanu – parādītie citiem, tajā skaitā atgādināt konkurentiem, ka mēs esam šajā tirgū, tad galvenais uzsvars tiktu likts uz pēc iespējas lielāku izstādes apmeklētāju skaita uzmanības piesaistīšanu. Ir teiciens - mērķu sasniegšanai visi līdzekļi ir labi. Jūs varat pie sava stenda izdalīt gaisa balonus vai prezervatīvus, cienāt sava stenda apmeklētājus ar dzērieniem vai augļiem, rīkot loteriju vai pat burvju triku izrādes. Un, jo lielāks cilvēku skaits saņems “pozitīvu impulsu” pie jūsu stenda, jo labāk – Jūs būsiet ticis galā ar veicamo uzdevumu izsaukt pēc iespējas lielāku rezonansi sabiedrībā.

Ja tā ir šaura profila izstāde un tradicionāli tiek piesaistīts Jūsu uzņēmumu, tad šajā gadījumā mērķi un uzdevumi iezīmējas citādāki.

Tad mēs izskatam izstādi kā darba telpu, kur mēs varam uzaicināt mūsu uzņēmuma un organizācijas pārstāvjus, ar mērķi informēt potenciālos klientus par jauniem preču un pakalpojumu veidiem, demonstrēt jaunus paraugus, parakstīt līgumus vai dibināt ciešākus kontaktus ar pastāvīgajiem partneriem. Šajā gadījumā izstāde ir ideāla vieta šādiem mērķiem.

Pirmkārt, Jūs un Jūsu potenciālais klients atrodaties “neitrālā” teritorijā, kas ļauj abiem sazināties nepiespiestā gaisotnē.

Otrkārt, izstādes apmeklētāji ne tikai mērķtiecīgi iet apskatīt dalībniekus, bet arī maksā par to naudu, tāpēc viņi centīsies iegūt pēc iespējas vairāk informācijas. Parasti apmeklētāji izstādē vēlas redzēt preci (jo tas ir labāk nekā simts reizes dzirdēt vai izlasīt) un saņemt izsmeļošu informāciju par Jūsu piedāvājumiem. Jūs varat apgādāt viņu ar jebkādiem materiāliem: sākot ar vizītkartēm un bukletiem līdz CD diskiem, bet citos gadījumos arī ar produkcijas paraugu.

Treškārt, darbs izstādēs ir pielīdzināms komandējumam uz citu pilsētu: Jūs varat uz laiku novērsties no ikdienas problēmām un koncentrēties uz vienu galveno uzdevumu. Vajag tikai kārtīgi apdomāt kādos apstākļos un kā vadīt savu darbu.

Nevajadzētu aizmirst par to, ka izstāde var kalpot arī kā pieprasījuma izpētes līdzeklis. Bez tam, piedaloties vai apmeklējot izstādi, Jūs saņemat lielisku iespēju izpētīt konkurentu piedāvājumu un kopējo nozares situāciju, un bieži vien arī iegūt kontaktus ar valdības iestāžu pārstāvjiem un asociāciju vadītājiem, kas strādā Jūsu nozares biznesā.

Sasniegt uzstādītos mērķus var ar nosacījumu, ka notiek kvalitatīva gatavošanās un dalības organizēšana, profesionāls uzņēmuma menedžeru darbs utt.

Izstādes plāns

Kad lēmums ir pieņemts, Jums rodas jautājums par vietas izvēli izstādes kopējā plānā. Lielas kompānijas, kas pastāvīgi piedalās izstādēs, gadu pēc gada patur sev labākās vietas, tāpēc ar izstādes vietas izvēli vajag pasteigties, lai nevajadzētu samierināties ar kādu ”nostūri”.

Atrodoties blakus lielai kompānijai, kas pastāvīgi rīko dažādus pasākumus, Jūs papildus iegūsiet apmeklētājus, kurus piesaistījuši Jūsu kaimiņi. Izvietot savu stendu pie Jūsu tiešajiem konkurentiem vajag uzmanīgi. Ja viņu piedāvājums vai izstādes stends būs labāks par Jūsu, uzvarējuši būs konkurenti.

Ja Jūsu plānos ietilpst lielgabarīta priekšmetu izvietošana stendā, piemēram, darbojošos telefonstaciju vai strūklakas, tad ir neieciešams jau iepriekš risināt elektrības un ūdens padeves jautājumu. Neaizmirstiet par to, ka iekraušanas – izkraušanas darbus ir ļauts veikt tikai līdz noteiktam laikam.

Cik mums maksās stenda izvietošana?

Izstādes stendi iedalās standarta un nestandarta stendos. Standarta izstādes stendus parasti izstādes organizatori piedāvā visiem dalībniekiem. Tas satur tikai minimāli nepieciešamo lietu klāstu. Par atsevišķu samaksu Jūs varat nomāt arī citas nepieciešamās lietas no papildus aprīkojuma saraksta.

Nestandarta izstādes stends bieži tiek projektēts no standarta izstādes modeļiem. Viena no nestandarta stendu priekšrocībām, neskaitot tā pievilcību, ir funkcionalitāte, jo projektējot Jūs varat ņemt vērā visas nianses un uzprojektēt maksimāli ērtu stendu Jūsu pārrunām ar apmeklētājiem. Jāatzīmē, ka sākt darbu ar nestandarta stenda izgatavošanu, ir vēlams 3 mēnešus pirms izstādes atklāšanas.

 

 SIA "LSV Klubs"
Elizabetes 45/47 - 509
Rīga, LV-1010
Tālrunis 67 332 633
Tālrunis 67 334 684
E-pasts: lsv@lsv.lv